Відрядження до Словацької Республіки для викладачів української мови

Відрядження до Словацької Республіки для викладачів української мови

Міністерство освіти і науки України інформує про те, що відповідно до Програми співпраці між Міністерством освіти і науки України та Міністерством освіти Словацької Республіки в галузі освіти на 2005-2008 роки, Міністерство освіти, науки, досліджень і спорту Словацької Республіки звертається з проханням відрядити викладача української мови для роботи на філологічному факультеті Університету імені Костянтина Філософа в м. Нітра.

Університет імені Івана Огієнка співпрацює з Університетом імені Костянтина Філософа в м. Нітра в межах безстрокової угоди про співпрацю, укладеної 10.01. 2019 року. Переглянути угоду – тут.

Термін відрядження: 2020-2021 навчальний рік (з можливим продовженням на максимальний строк 4 роки).

Відповідно до запиту словацької сторони кандидатура викладача має відповідати таким вимогам:

  • повна вища освіта, спеціалізація «Українська мова і література/культура»;
  • науковий ступінь – щонайменше третій, освітньо-науковий рівень PhD/CSc. та наявність вченого звання – не нижче доцента;
  • досвід роботи зі відповідної спеціальності.

Викладач отримуватиме заробітну плату, що нараховуватиметься відповідно до законодавства Словацької Республіки. Також словацька сторона забезпечить викладача безкоштовним житлом.

Для участі кандидатам слід підготувати та надіслати до управління міжнародного співробітництва такі документи:

  • рекомендація ректора (проректора) англійською мовою;
  • резюме з фотокарткою (англійською мовою);
  • копія паспорта для виїзду за кордон;
  • копії документів про вищу освіту, здобутий науковий ступінь і вчене звання (засвідчені в ЗВО та перекладені на англійську мову).

За додатковою інформацією звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків.

Дедлайн – 3 липня 2020 року.

Щорічні «Національні читання» із президентом Республіки Польща

«Національні читання», що проводяться під егідою президента Республіки Польщі Анджея Дуди, стали традиційними для студентів Університету, які навчаються за спеціальністю «014 Середня освіта. Мова і література польська». Narodowe Czytanie – це щорічна акція, яка об’єднує людей під час спільного прочитання художніх творів.

Університет Огієнка отримав лист від Секретаріату Державної Канцелярії Республіки Польща. В листі президент Анджей Дуда звертається до студентської спільноти із запрошенням взяти участь у цьогорічних читаннях, адже це важливий момент єднання для всіх нас, особливо в час епідемії. Подія відбудеться 5 вересня 2020 року. Твором для спільного прочитання стане драма Юліуша Словацького «Балладина».

 «Вірю, що – на зразок минулих років – і цього року під час Національного читання кожен з вас відкриє свою «Балладину», віддаючись рефлексіям над універсальним меседжем цього твору, що оголює людські слабкості та вади, але й водночас займає позицію згоди, порозуміння і показує перемогу добра над злом. Я сподіваюсь, що спільне Національне читання вже вкотре принесе нам багато радості від спілкування з видатною польською літератрою» – повідомляє президент Республіки Польща в листі. Зокрема, Анджей Дуда також наголошує на безпечному форматі проведення читань: із використанням як традиційних, так і сучасних засобів комунікації.

Переклад: кандидат філологічних наук, заступниця декана факультету іноземної філології з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти Наталія Стахнюк

«Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»: онлайн- зустріч

Університет імені Івана Огієнка є учасником проєкту «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті», який реалізовує Університет ім. Т. Ґ. Масарика (Брно, Чехія) з травня 2019 року. В межах цього проєкту були проведені онлайн-зустрічі на платформі ZOOM для науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти.

Зустріч для науково-педагогічних працівників відбулася 3 червня. Учасницею від Університету Огієнка була Пилипюк Тетяна (доцент кафедри інформатики, заступник декана факультету з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, кандидат фізико-математичних наук). Мета зустрічі – це обмін досвідом із питань організації освітнього процесу  в умовах дистанційного навчання.

 

Програма була зосереджена на двох пунктах:

  1. Скасування весняного стажування, подальші перспективи – програма на осінь та наступний рік (Зденка Ваґнерова, координатор міжнародних освітніх проектів Університету імені Масарика тa Асоціації з міжнародних питань).
  2. Школи (та суспільство) у час пандемії, досвід дистанційної освіти, коментарі щодо нинішньої ситуації (Ленка Ґулова, керівник кафедри соціальної педагогіки, головний координатор Кабінету мультикультурного виховання, керівник післядипломної освіти педагогічного факультету Університету імені Масарика, м. Брно та інші колеги з Чехії та з України).

Учасники онлайн-зустрічі зазначили, що в умовах карантину всім, хто пов’язаний із освітнім процесом довелося відкрити для себе новий формат спілкування. Це і налагодження різнорівневого зв’язку через Viber-групи чи Telegram-канали, і проведення різного виду зянять з використанням платформ Moodle, Zoom, Google Meet та ін.

Серед спільних труднощів та проблем в умовах дистанційного навчання виділили: нерівність доступу до онлайн-освіти, подвійне навантаження на студентів та викладачів, відсутність живого спілкування.

Одним із питань, що обговорювались на зустрічі, також було питання волонтерства. Чеські колеги розповіли про досвід волонтерського руху, мета якого – допомога у боротьбі з коронавірусом. Такий досвід мають як зарубіжні, так і українські ЗВО. Зокрема, в університетах створено центри боротьби з коронавірусом – студентський та викладацький. Викладачі зібрані кошти передають в допомогу лікарням. Студенти займаються підготовкою школярів, а також шиють маски для людей похилого віку.

Зустріч для здобувачів вищої освіти відбулась 4 червня. Учасником від Університету Огієнка був аспірант першого року навчання історичного факультету Антон Ковальчук.  Онлайн-зустріч відбулась на тему «Докторські дослідження – сучасна ситуація та проблеми (Doctoral studies – Current Situation and Challenges)». Мета ж спрямована на підвищення якості освіти майбутніх викладачів у вибраних українських університетах, підтримується Чеським агентством розвитку.

 

Лейтмотивом зустрічі було обговорення проблем здобуття освітнього рівня Ph.D. Радім Шіп (доктор філософських наук, доцент кафедри соціального виховання педагогічного факультету університету Масарика) акцентував увагу на важливості активної співпраці аспірантів не лише між собою, але й також із своїми науковими керівниками.  Було наголошено, що студенту досить складно психологічно пройти шлях навчання в аспірантурі. Складнощі пошуку інформації та формування власного авторського тексту ставлять аспірантів в складні умови, тому саме активна співпраця між науковим керівником та здобувачем рівня Ph.D. створює умови для продуктивного та успішного завершення шляху здобуття освітнього рівня. 

Міхал Черн  (здобувач рівня Ph.D університету Масарика) поділився з українськими колегами своїм досвідом навчання в аспірантурі Європейського університету, методикою роботи та написання наукових праць. Він наголосив, що однією з важливих складових навчання є апробація результатів наукового дослідження та створення власного порт-фоліо в інформаційній системі університету.

Маркета Седлакова (докторантка кафедри соціального виховання, педагогічного факультету, університету Масарика) розповідала про досвід міжнародного стажування аспірантів та можливостей досліджень, та творчості  в межах обміну досвідом. Вона наголосила, що закордонне стажування допомагає не лише отримати досвід, знайти однодумців та почерпнути нові знання для дослідження але й допомагає розвитку науковця як оригінальній та неповторній особистості.

Впродовж фінальної частини кожен із учасників, представники університетів України та університету Масарика, презенутвали власну тему наукової роботи та сферу своїх зацікавлень. Це дало можливість створити групи молодих науковців, яких обʼєднали спільні  дослідницькі проблеми та напрямки.

Зустрічі такого типу – це чудова нагода налагодити міжнародні контакти, знайти однодумців, поділитись досвідом та, навіть, почати планувати власний проєкт. Бажаємо успіхів!

Відділ міжнародних зв’язків

(за інформацією учасників зустрічі Тетяни Пилипюк та Антона Ковальчука)

«САМ Україна»: стартує подання заявок для спеціальності 016 Спеціальна освіта

Оголошується старт подання заявок до проходження конкурсу на академічну мобільність в Київський університет імені Бориса Грінченка. Нагадуємо, що це вікно академічної мобільності відкривається в межах проєкту «САМ Україна» від Британської Ради для спеціальності «016 Спеціальна освіта» (для студенів І курсу).

«САМ Україна» сприяє міжрегіональній академічній співпраці між ЗВО та культурному діалогу між молоддю через короткотермінову академічну мобільність в межах України.

Кінцевий термін прийому заявок: 20.06.2020

Оцінювання заявок комісією: 22.06 – 23.06.2020

Оприлюднення результатів: 24.06.2020

Критерії відбору учасників такі:

  • Ви студент/-ка першого курсу спеціальності «016 Спеціальна освіта» денної форми навчання (бюджетна та контрактна форми);
  • Вам виповнюється 18 років на момент мобільності (орієнтовно на 1 жовтня 2020 року);
  • Ви маєте паспорт України або посвідку на проживання в Україні (тимчасову або постійну).

Для участі в проєкті також необхідні:

  • довідка про академічну успішність (за онлайновою адресою деканату: fk_fkspp@kpnu.edu.ua);
  • мотиваційний лист (одна сторінка) з обґрунтуванням  мотивації участі в програмі академічної мобільності – у пригоді вам стане допоміжна стаття;
  • рекомендація від викладача кафедри логопедії та спеціальних методик (одна сторінка). Про те, як написати рекомендаційний лист тут.;
  • дипломи та сертифікати про участь в наукових, волонтерських заходах (додаткова перевага для учасника);
  • заповнена гугл-форма.

Успіхів!

Відділ міжнародних зв’язків і кафедра логопедії та спеціальних методик

Про можливість академічної мобільності: Інститут Європейської культури в Гнезно

День відкритих дверей для українських студентів у Інституті Європейської культури в Гнезно (філія Університету імені Адама Міцкевича в Познані) відбувся 30 травня в онлайн форматі.

Паралельне навчання – це таке вікно академічної мобільності, коли реалізується одночасне навчання здобувача вищої освіти за двома спеціальностями (освітніми програмами) у К-ПНУ імені Івана Огієнка (за заочною формою) та Інституті Європейської культури в Гнезно – ЗВО-партнері (за денною формою).

Під час конференції про особливості паралельного навчання в Університеті та про саме містечко Гнезно розповідали Катажина Ендращик (кандидат гуманітарних наук в галузі історії, викладачка в IKE UAM) та Ігор Ксенич (доктор суспільних наук у галузі політичних наук, викладач у IKE UAM.

Презентують таку можливість паралельного навчання студенти Університету Огієнка: Ольга Шірінова (економічний факультет) та Дмитро Бабінський (історичний факультет). Саме їх розповіді є кульмінаційною частиною відео-конференції.

Зокрема, про навчання за напрямом «Європейські комунікації» розповідає студент історичного факультету Дмитро Бабінський (магістратура за напрямом “Європейська комунікація”). Дмитро наголошує, що це, насамперед, практичний профіль: презентація своєї країни, реалізація власних творчих проєктів. Тобто, практики неймовірно багато!  Студент ділиться, що напрям цей цікавий різноманітністю – поєднує в собі філологію, історію, культурознавство.

Дмитро розповідає також про нагоду пізнання культур інших країн. Наприклад, під час навчання за програмою «Еразмус+» та про освітні подорожі Європою, які реалізує сам Інститут Європейської культури.

Про навчання за напрямом «Проєктування культури» (спеціальності «Організація туризму» та «Популяризація культурної спадщини») розповідає Ольга Шірінова, студентка економічного факультету. Дівчина також акцентує на «практичному» аспекті навчання, а також на тому, що сам процес – дуже яскравий, креативний і цікавий.

Момент адаптації, за словами Ольги, проходить «безболісно». Студенти завжди відчувають підтримку викладачів на творчому, навчальному та емоційному рівнях. Це і допомога під час покращення рівня польської мови, і в процесі реалізації власне навчання, і у втіленні творчих ідей. Також Ольга розповідає про умови проживання в гуртожитку, час на спортивний розвиток та дозвілля. Розповідає захоплено. Каже – все просто чудово!

Можливість паралельного навчання – це неймовірна нагода академічної мобільності, яку варто зреалізувати. А Гнезно – чарівне історичне містечко де, навіть, є свій амфітеатр. Тож коли говоримо про таке вікно академічної мобільності – говоримо про відкритий і перспективний простір для студентів Університету Огієнка.

Проглянути трансляцію та отримати порцію мотивації можна тут.

Університет Огієнка долучається до проєкту протидії COVID-19

Університет імені Івана Огієнка долучається до конкурсу проєктів соціальної дії (ПСД). Пріоритетом конкурсу є протидія поширенню пандемії COVID-19 в Україні, а також подолання та пом’якшення наслідків пандемії COVID-19.

Проєкт оголошується в межах програми «Активні громадяни». Він співфінансується Британською Радою та Європейським Союзом в рамках проєкту «Зміцнення міжсекторальної співпраці для соціальної згуртованості (SC3)». Проєкт SC3 розрахований на 36 місяців і покликаний забезпечити ефективне подолання викликів і реалізацію перспективних можливостей у галузі розвитку на місцевому рівні шляхом покращення співпраці між організаціями громадянського суспільства (ОГС) та місцевими органами влади (МОВ) в Україні.

Університет Огієнка є партнером програми Британської ради «Активні громадяни» та долучається до участі в проєкті. Співпраця, співдружність та інтерактивне спілкування в період пандемії – важливий крок до її подолання. Запрошуємо всю спільноту нашої альма-матер доєднатись до участі в конкурсі.

Ми створили гугл-форму, де ви можете повідомити про ваші ідеї щодо реалізації проєкту ПСД в Університеті Огієнка – тут.

Дедлайн – 5 червня 2020 року.

Дізнатись більше – тут.

*джерело фото: http://www.britishcouncil.org.ua/active-citizens/sap-covid19

Про можливості академічної мобільності: паралельне навчання

У межах підписаної угоди про співпрацю між Університетом Огієнка та Університетом імені Адама Міцкевича у місті Познань бакалаври та магістранти нашого університету мають можливість паралельно навчатись в Інституті Європейської культури (м. Гнезно, Республіка Польща). Навчання – безкоштовне.

Паралельне навчання – це одночасне навчання здобувача вищої освіти за двома спеціальностями (освітніми програмами) у К-ПНУ імені Івана Огієнка (за заочною формою) та ЗВО-партнері (за денною формою).

30 травня 2020 року о 14: 00 год. відбудеться день відкритих дверей для українських студентів у Інституті Європейської культури в Гнезно (філія Університету імені Адама Міцкевича в Познані).

Студенти з України приїздять навчатись в Інституті Європейської культури вже впродовж семи років. Ідея полягає у тому, аби студент закінчив університет як в Україні, так і в Польщі. Випускник отримає і диплом університету альма-матер, і диплом закордонного університету.

Є два напрями навчання: Європейська комунікація (бакалаврат, магістратура) та Проєктування культури (бакалаврат).

У відео-зверненні Катажина Ендращик (кандидат гуманітарних наук в галузі історії, викладачка в IKE UAM) та Ігор Ксенич (доктор суспільних наук у галузі політичних наук, викладач у IKE UAM) розповідають про те, де та як ви можете навчатись: про місце, про напрями навчання, про гуртожитки (ілюстрації додаються), про документи та особливості вступу. Натиснувши на посилання – можна проглянути відеопрезентацію Університету та звернення пані Катажини та пана Ігоря.

Студентство Університету Огієнка вже має подібний досвід навчання. Зокрема, це:

  • студентка факультету іноземної філології Наталія Гаєвська – історію її навчання можна прочитати тут;
  • студентка економічного факультету Ольга Шірінова – її історію можна знайти тут;
  • студент історичного факультету Дмитро Бабінський (магістратура за напрямом “Європейська комунікація”).

Гнезно – історична столиця Польщі. Тож це цікаве місце, аби здобувати знання, вивчати нове. Під час онлайн-зустрічі вже в найближчу суботу (30 травня) ви зможете дізнатись інформацію у форматі детальнішому, а також поставити запитання пану Ігорю та пані Катажині.

Стежте за оновленням інформації на сторінці в Facebook – Dzień Kandydata online w IKE UAM.

Паралельне навчання – одна з неймовірних перспектив, які відкриває академічна мобільність. А студентство Університету Огієнка – це мобільна та творча молодь, яка прагне відкритих кордонів. Тож відкриваймо нові горизонти разом із альма-матер.

Успіхів!

«САМ Україна»: переміг проєкт Університету Огієнка

Університет Огієнка здобув перемогу за програмою всеукраїнської академічної мобільності «САМ Україна». Таке вікно внутрішньої академічної мобільності відкривається для спеціальності «016 Спеціальна освіта».

Ця програма реалізується Британською Радою разом із Міністерством освіти і науки України та є одним із компонентів програми ЄС «Дім Європи». Триватиме «САМ Україна» впродовж трьох років (2020-2022 рр.) Ідейником проєкту виступив Олексій Гаврилов, завідувач кафедри логопедії та спеціальних методик.

«САМ Україна» сприяє міжрегіональній академічній співпраці між ЗВО та культурному діалогу між молоддю через короткотермінову академічну мобільність в межах України.

Експерти з України та Великобританії провели ретельну оцінку та відбір поданих заявок. Спільна заявка Університету Огієнка та Університету імені Бориса Грінченка визначена як одна з найсильніших та найперспективніших відповідно до таких критеріїв:

  • актуальність проєкту та попередня співпраця;
  • цілі та опис діяльності;
  • академічний дизайн;
  • виконання заявки проєкту;
  • значення та вагомість проєкту.

Університет Огієнка реалізуватиме проєкт спільно з Київським Університетом імені Бориса Грінченка. Обмін триватиме 8 тижнів, а учасниками стануть 10 студентів із Університету Огієнка та 10 – із Університету Бориса Грінченка. Дякуємо ЗВО-партнеру за ефективну співпрацю.

Оскільки проєкт в Україні триватиме три роки, ми всі маємо можливість якісно пропрацювати й доповнити освітні програми. За додатковою інформацією та підтримкою з питань участі в програмі «САМ Україна» звертайтесь до відділу міжнародних зв’язків.

Стежимо за оновленням інформації щодо програми на офіційному сайті The House of Europe та прямуємо до перемог далі!

*джерело фото – веб-сторінка British Council Україна

Відділ міжнародних зв’язків

Fulbright Ukraine: стипендії на 2021-2022 рік

Відкрито прийом заявок для участі у черговому щорічному конкурсі на здобуття стипендій імені Фулбрайта Fulbright Visiting Scholar Program 2021-2022.

Fulbright Visiting Scholar Program уможливлює проведення досліджень в університетах США, дослідницьких центрах, бібліотеках, музеях, архівах тощо від трьох до дев’яти місяців. 

Кваліфікаційні вимоги. У конкурсі можуть брати участь:

  • кандидати наук, доктори філософії/доктори мистецтва, доктори наук;
  • дослідники без наукового ступеня з повною вищою освітою (спеціаліст, магістр), з досвідом науково-дослідної роботи не менше п’яти років, з наявними публікаціями (статті, монографії або ж розділи у монографіях) у вітчизняних та/або іноземних (міжнародних) наукових фахових виданнях;
  • діячі культури й мистецтва, фахівці з бібліотекарства та музейної справи, журналісти та громадські діячі – з повною вищою освітою (спеціаліст, магістр), досвідом роботи не менше п’яти років, значними професійними досягненнями, науковим доробком в обраній галузі дослідження (статті, монографії або ж розділи у монографіях) у вітчизняних та/або іноземних (міжнародних) фахових наукових виданнях.

Галузі спеціалізації: гуманітарні, соціальні, точні, технічні та природничі дисципліни. 

Загальні вимоги до кандидатів:

  • мати українське громадянство та проживати в Україні на час проведення конкурсу;
  • вільно володіти англійською мовою на рівні достатньому для професійного спілкування в англомовному науковому середовищі;
  • повернутись в Україну на 2 роки після завершення терміну гранту відповідно до вимог візи J-1, що її отримують учасники програм обмінів.

Умови гранту:

 – щомісячна стипендія;

 – додаткові кошти для придбання професійної літератури;

 – медичне страхування;

 – квиток в обидва боки.

Реченець подання заявок – 15 жовтня 2020

Дізнатись більше про Програму, перелік документів для участі у конкурсі та вимоги до їх оформлення, а також про перебіг конкурсного відбору за посиланням.

Також можна переглянути відгуки та описи дослідницьких проєктів учасників минулих років, що розміщені на сторінках Фулбрайтівських Вісників. 

Успіхів!

Кафедра німецької мови у співпраці з Goethe-Institut в Україні

13 травня 2020 року завідувачка кафедри німецької мови Калинюк Т.В. разом із науково-педагогічними працівниками кафедри Боднарчук Т.В., Братицею Г.Г., Яремчук І.М. та Микуляк М.І. взяли участь у семінарі «Online Unterrichten mit dem Goethe-Institut». Модераторами заходу були Ева Корб, керівниця проекту «Педагогічна кооперація з німецької мови Goethe-Institut Ukraine» та Світлана Балашова, координаторка проєктів  Goethe-Institut. До заходу долучилися вчителі шкіл та викладачі закладів вищої освіти з усієї України, що засвідчує значний інтерес до вивчення німецької мови.

Під час семінару представниці Goethe-Institut презентували численні навчальні матеріали для ефективного вивчення та викладання  німецької мови онлайн, наголосили на пропозиціях щодо можливостей участі у різноманітних  навчальних програмах та курсах підвищення кваліфікації. За сприяння Goethe-Institut  у 9 університетах України реалізується програма «DLL: вчимо навчати німецької». Приємно відзначити, що студенти факультету іноземної філології нашого університету також є її учасниками!

Дякуємо колегам за плідну співпрацю.

За інформацією кафедри німецької мови