“Увімкни світло”. Олександра Стара. #студенти

“Увімкни світло”. Олександра Стара. #студенти

Що тебе спонукало до участі в програмі Erasmus+?

У мене завжди одна мотивація – жити так, як хочу. Це стосується усіх сфер мого життя.

Про Еразмус я дізналася, напевно, ще в 10-му класі. Вже тоді відчувала, що якось буду причетною до цього проекту, хоча почала вивчати англійську мову з нуля лише в 9 класі. Коли вступила до нашого університету, думала з іронією: “Ось і взяла участь у міжнародних програмах навчання”. Тоді я навіть не могла б подумати, що буду вдячна сама собі за вибір закладу вищої освіти. Особливо у вересні минулого року, коли прочитала на сайті, що оголошується набір для участі в програмі академічної мобільності. Тоді я поставила собі мету – стати учасницею цього проекту.

Чи не переслідували тебе якісь острахи, що ти їдеш одна в чужу країну, в інше місто?

Якщо я чогось боюся чи соромлюся, то роблю все за принципом «клин клином вибивають». Шість місяців я жила думками про своє життя за кордоном. Були лише позитивні уявлення, незважаючи на невпевненість щодо свого рівня володіння англійською мовою. Мені подобається робити собі виклики, крім того, люблю відчуття самостійності. Та все ж таки останнього тижня перед поїздкою я перехотіла їхати. Я злилася на себе: чому мені на місці не сидиться. Адже вдома у мене стільки всього крутого, і була задоволена усім цим. Тоді я почала цінувати друзів, рідних, своє оточення ще більше. Вважаю, що зміни надихають, але водночас і лякають. Успіх завжди уявляється чимось класним і веселим, але рідко ми говоримо про пожертвування заради нього (так, Еразмус для мене теж маленький успіх). Головне, щоб віра і бажання були сильніші за страх. У мене вони завжди сильніші, тому я навіть на секунду не вагалася щодо участі в цій програмі.

Як називається університет, до якого ти поїхала на навчання?

Католицький університет у місті Ружомберок.

Що тобі найбільше запам’яталося в університеті м.Ружомберок?

У мене пам’ять працює за цікавим принципом – вловлювати несуттєві дрібниці. А якщо говорити власне про університет, то вражає передусім різниця в матеріально-технічній базі.

Розкажи про те, як ти проводила вільний час?

Немає вільного часу – не думаєш, як його використати. Так, у мене там був дуже зручний розклад занять, тому я мала час для відпочинку. Намагалася придумати заняття на вихідні швидше, ніж вони з’являлися. Я дуже багато гуляла. Там просто нереально сидіти в чотирьох стінах і через вікно дивитися на гори. Проїзд Словаччиною для студентів безкоштовний, тому замість гуртожитку я «поселилася» в поїздах (це якщо порівняти час, який я проводила в приміщенні, і час, упродовж якого я перебувала в дорозі). Також я відвідувала різноманітні цікаві заходи, де скарбничка моїх знайомств постійно поповнювалася. Але навіть мені, екстраверту, потрібно хоч декілька годин самотності. Ось на це там був дефіцит.

Отже, Erasmus+ – це проект лише для активних студентів?

Наведіть мені, будь ласка, приклад місця/середовища, де чекають пасивних? І я не тільки про студентів. Може, це жорстоко, але так, місця для пасивних людей немає. Якщо людина не готова працювати, не хоче пізнавати світ, а чекає, коли її запросять очолювати міжнародні корпорації, – то це її вибір. Нехай чекає. Кожен заслуговує того результату, на який працював. Перемагають наполегливі, але біля них я не бачу пасивних.

Для мене пасивність – це щось схоже на небажання жити (звісно ж, у межах розумного). І не плутайте її (пасивність) зі спокійними темпераментами характеру. Не потрібно штучно створювати людину-робот з моторчиком, щоб бути активним. Цей запал можна відчувати навіть тоді, коли людина спокійно сидить, мовчки розмірковує.

Не потрібно нарікати на владу, що немає, мовляв, платформ для самореалізації, але ж можливості під носом. Тут важливою є саме частинка «само». Якщо сама людина не хоче себе проявити, то чому замість неї повинен це робити хтось інший?

Чого очікувати студентам, котрі повернулися до Університету Огієнка? Чи виникали якісь проблеми з навчанням?

Коли я від’їжджала, то лише дехто мені казав, що я пошкодую. Цих людей можна порахувати на пальцях однієї руки. І тепер я докладаю всіх зусиль, щоб у моєму оточенні їх ставало ще менше. Не пальців, а людей.

Я не пошкодувала жодного разу. Чи були проблеми з навчанням, коли я повернулася? Не було. Це звичайні поточні питання, пов’язані з сесією. Звісно, їх було б менше, якби я не вирішила ризикнути й поїхати на стажування. Але це ж мій вибір і лише я повинна це владнати. Тепер все доводиться розв’язувати дистанційно. Проблеми з тим, що не всі предмети мені перезараховуються. Якщо точніше, то перезарахували лише один. Ще важче писати модульну контрольну роботу, коли лише перед її написанням дізнаєшся про назву предмета. Безперечно, викладачі в цьому не винні, вони не зобов’язані мені ставити оцінки лише за те, що я приїхала. Я цього й не очікувала. Знала, що буде важко, але була готова сама вирішувати свої навчальні проблеми.

Що ти хочеш побажати тим, хто все ще не може визначитися: їхати чи не їхати?

Ну, тут я не можу бути порадником, адже кожен вирішує все індивідуально. Як я можу порадити комусь пити молоко, якщо його організм не переносить лактозу? Я впевнена, що поїхала б ще раз точно. Без сумнівів. Зі всіма труднощами і переживаннями. Вихід із зони комфорту робить нас сильнішими. Для мене Еразмус – це щось набагато більше, ніж програма з обміну. Впродовж цього періоду я почала простіше ставитися до людей – без очікувань і без осуджень. У моїй голові тепер точно нема кордони. Це був, один із найкращих моментів мого життя. Не обіцяю, що з вами трапиться те, що зі мною. Особливо, якщо ви звикли шукати у всьому мінуси. П.с. Дехто може подумати, що я влаштувалася позаштатним працівником з піару відділу міжнародних відносин. Ні, це не так. Насправді я щиро дякую людям, котрі допомогли мені здійснити мою мрії, підтримати мене, давали мудрі поради.

Максим Сльозкін, редактор газети “Студентський меридіан”

Підписано Меморандум про співпрацю із Університетом імені Акакія Церетелі

Влітку цього року відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між Університетом Огієнка та Університетом імені Акакія Церетелі.

Документ був підписаний ректором Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Сергієм Копиловим та ректором грузинського університету Георгом Гавтадзе.

За умовами угоди сторони проводять спільні наукові дослідження, видають публікації, організовують навчальну діяльність, яка забезпечить реалізацію програм академічної мобільності для студентів та науково-педагогічних працівників.

Формами співпраці є участь у наукових конференціях та семінарах, публікування наукових статей, рецензування, обмін у галузі туризму та культури.

Кожна зі сторін-підписантів зобов’язуються інформувати про наукові зустрічі, виставки, конференції та інші форми роботи, забезпечуючи допомогу в участі.

EWF та Університет Огієнка: зустріч на високому рівні

 

Ще один важливий день в історії Університету Огієнка. 21 серпня ректор університету Сергій Копилов вітав почесних гостей – представників Європейської Федерації важкої атлетики (EWF), а саме Генерального секретаря Хасана Ак’куш (Туреччина), голову тренерського комітету Коліна Баклея (Ірландія) та представників Федерації важкої атлетики України.

Зустріч відбулась у рамках проведення тренувального табору, який розпочав свою роботу 19 серпня та триватиме до 24 серпня у Кам’янці-Подільському. На Training camp & Scientific Seminar з’їхались представники з таких країн як Азейбарджан, Чехія, Словенія, Латвія, Хорватія та Україна.

Обговорили нові перспективи співпраці Університету та Європейської Федерації, які для нас є важливими і цінними у процесі підготовки фахівців факультету фізичної культури.

Сподіваємось, що цей інтерес є обопільний.

 

СТАРТ МІЖНАРОДНОГО ПРОЕКТУ

З 9 по 15 вересня студенти з факультету іноземної філології, а також з історичного та економічного факультетів братимуть участь у проекті «Разом пізнаємо перлини культур Повісля Домбровського і Поділля». Програма проекту реалізовуватиметься у місті Домброва Тарновська, що у Польщі.

У рамках події  учасники будуватимуть дружні зв’язки між молодим поколінням українців і поляків. Зокрема, студенти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка активно співпрацюватимуть із іноземними студентами Групи понадгімназійних шкіл №2  імені К.К. Бачинського.

Програма заходу передбачає веселі й приязні бесіди, екскурсії, інтеграційні зустрічі, лекції, активний відпочинок та, звичайно, нові приємні враження.

Наші студенти уже мали аналогічний досвід міжнародної співпраці з Групою понадгімназійних шкіл №2  імені К.К. Бачинського. Проект «Разом пізнаємо перлини культур Повісля Домбровського і Поділля» продовжуватиме їх спілкування та взаємну діяльність.

Кам’янець-Подільський університет імені Івана Огієнка також запрошує студентів та науково-педагогічних працівників Групи понадгімназійних шкіл №2 імені К.К. Бачинського стати гостями нашого міста та університету.

Бажаємо вам насолодитись враженнями, відкрити нові знання й зустріти друзів.  Наш Університет завжди напоготові навчати та відкривати для вас світ!

Молодіжний обмін від Еразмус у Сербії

Студентське життя – це час відкритих перспектив і відмінний шанс побачити багатогранність світу.

27-28 травня я стала учасницею міжнародного обміну в рамках програми Erasmus+, який відбувався в м. Новий Сад, Сербії. Захід «National Youth Capitals in Eastern Europe: Moving Forward» об’єднав представників із Сербії, Молдови, Грузії, Румунії, України та Болгарії. Read More

Стажування в Інституті Європейської Культури Університету ім. Адама Міцкевича в Познані (м. Гнєзно, Республіка Польща)

З 8 по 14 квітня 2019 р. доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Опря Б.О. та доцент кафедри всесвітньої історії Опря І.А. з метою вдосконалення професійної підготовки через поглиблення та розширення професійних знань, умінь і навичок, формування нових професійних компетентностей в науково-педагогічній діяльності проходили стажування в Інституті Європейської Культури Університету ім. Адама Міцкевича в Познані (м. Гнєзно, Республіка Польща). Read More

Стипендії для навчання від Уряду Республіки Казахстан

Інформуємо про те, що Міністерство освіти і науки Республіки Казахстан надає 160 стипендій іноземним студентам, в тому числі українцям, для навчання у закладах вищої освіти Казахстану (фінансуються Урядом країни). У 2019 році запропоновано місця для здобуття освіти на таких освітніх рівнях: «Бакалавр» – 25 місць, «Магістр» – 125 місць, «Доктор філософії» – 10 місць. Read More

Початок співпраці з Університетом імені Церетелі (Грузія)

Навчальні програми, викладання, навчання, наукові дослідження, інтелектуальні угоди, мобільність студентів та викладачів, участь у нових видах міжінституціальної співпраці є проявами реакції вищої освіти на виклики процесу інтернаціоналізації вищої освіти.

 

Університет Огієнка розпочинає співпрацю з Кутаїським державним університетом ім. Акакія Церетелі (Грузія), одним із провідних закладів вищої освіти Грузії (https://atsu.edu.ge/index.php/en/).

Першими кроками до налагодження наукової та освітньої співпраці для нашого університету стане участь у Міжнародній мультидисциплінарній конференції “Гуманітарні науки в добу глобалізації”.

Тематика наукового заходу є широкою:

Лінгвістика

Літературознавство

Історія та соціальні науки

Археологія та культурна спадщина

Етнокультурна історія

Мистецтво та культура

Глобалізація та міжкультурний діалог

Близькосхідні мови та цивілізації

Глобальні та регіональні дослідження

Філософія та релігієзнавство

Архівознавство та музейна робота

Психологія

Перекладознавство

Екологічні / екологічно-гуманітарні науки

Інформаційні технології, комунікаційні дослідження та гуманітарні науки

Цифрові гуманітарні науки

Інноваційні методи і технології навчання та досліджень

Науковий комітет від Університету Огієнка представлятиме Олександр Кеба, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри германських мов та зарубіжної літератури ( https://atsu.edu.ge/Conferences/humanitiesconf/index.php?page=Committee&lng=En).

Академічна спільнота Кутаїського державного університету ім. Акакія Церетелі запрошує до участі в конференції (https://atsu.edu.ge/Conferences/humanitiesconf/index.php?page=Deadlines&lng=En#cont).

За детальною інформацією звертайтеся у відділ міжнародних зв’язків: +38(03849)3-88-43, inter_office@kpnu.edu.ua.

Міжнародне наукове стажування – це наполеглива праця

Міжнародне наукове стажування – це не лише нові наукові здобутки, цікаві знайомства, неперевершені враження, але й наполеглива наукова праця.

Моє – доцента кафедри музичного мистецтва Боршуляк Альони Мирославівни закордонне наукове стажування виявилося досить насиченим та надзвичайно цікавим. Проходило стажування в провідному мистецькому ЗВО Польщі – Бидгощській музичній академії імені Ф. Нововейського. Read More

Досвід міжнародного викладання у рамках програми Еразмус+

07 червня 2019 року з Республіки Польща повернувся декан факультету фізичної культури Іван Стасюк, який за результатами проведеного конкурсу від 23 квітня 2019 року https://inter.kpnu.edu.ua/2019/04/23/rezultaty-konkursu-prohramy-erasmus-ka107/, взяв участь у викладанні за програмою академічної мобільності Еразмус+ (КА 107) в університеті імені Яна Длугоша в Ченстохові.

Відповідно до підписаної міжінституційної угоди та Mobility Agreement, декан факультету фізичної культури з 03 по 07 червня 2019 року провів 4 лекційних заняття для студентів ОС «бакалавр» Інституту фізичного виховання, туризму та фізіотерапії університету імені Яна Длугоша в Ченстохові. Тематика занять була пов’язана з фізичним вихованням в закладах вищої освіти:

  • Основи фізичного виховання в університеті (2 год.);
  • Фізичне виховання і основи здорового способу життя (2 год.);
  • Контроль та самоконтроль в процесі фізичного виховання (2 год.);
  • Професійно-прикладна фізична підготовка студентів в університеті (2 год.).

Окрім запланованих лекційних годин Іван Стасюк провів 3 навчально-тренувальні заняття із студентською футбольною командою, яка є бронзовим призером серед студентів Польщі.

Зі слів еразмусівця, участь у програмі стала платформою для набуття європейських практик у викладанні за новими навчальними програмами, що відповідають міжнародним стандартам освіти, а також основою розвитку ефективного співробітництва між університетами, сприяючи процесу інтернаціоналізації Університету Огієнка.

Участь Івана Стасюка у програмі Еразмус+ є сьомою міжнародною академічною мобільністю 2018-2019 навчального року, реалізованою  Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.