ERASMUS+ KA107 в дії, або з Ружомберка з новим досвідом і перспективами співпраці

ERASMUS+ KA107 в дії, або з Ружомберка з новим досвідом і перспективами співпраці

Освітні реформи передбачають не лише якісне структурування освіти, але й нове ставлення до освітнього процесу власне викладачів. Структурування лекційних і семінарських занять, інформаційного наповнення дисципліни, особливості подання матеріалу – все це вимагає нових підходів. Програма Erasmus+ KA107 – це чудова можливість перейняти нашим викладачам досвід викладання спеціальних дисциплін у ЗВО країн Європейського Союзу, а також поділитися власними напрацюваннями.

У відкритому конкурсі, який було оголошено саме для викладачів, котрі працюють зі студентами журналістського відділення, переможцями стали кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики Оксана Почапська і кандидат філологічних наук, доцент кафедри журналістики Олена Колупаєва.

Основні вимоги – володіння англійською мовою на рівні В2 (читання лекцій для студентів іншої країни передбачає відносно вільне володіння англійською мовою), а також підготовка й подання програми з дисципліни, яку викладач пропонує для ЗВО-партнера.

Оксана Почапська запропонувала перелік лекційних тем із дисципліни Civic Journalism, а Олена Колупаєва – з дисципліни Media Literacy.

Закладом-партнером у цій програмі став Католицький університет у Ружомберку (Словаччина).

Загалом Католицький університет – це бренд, під яким працюють католицькі університети по всій Європі та й на території України. Університет має власні технічно оснащені радіо- і телестудії. Одразу біля студій є комп’ютеризована аудиторія, де студенти можуть практикувати монтаж аудіо та відеоматеріалів. Користуватися цією аудиторією можна будь-коли, незалежно від того, чи є цього дня заняття з радіо- і тележурналістики, чи немає.

Європейська система навчання дуже схожа на нашу. Так само є певна кількість кредитів, які студенти мають виконати за семестр. Є дисципліни обов’язкового і вільного вибору.

Багато годин виділяється для самостійної роботи студентів. Для науково-дослідної роботи вони мають вільний доступ до бібліотечних фондів. До речі, система роботи бібліотек у Словаччині орієнтована на читача: припустимо, якщо якоїсь книги нема в університетській бібліотеці, але вона є десь у Братиславі чи Кошице, то бібліотека замовляє її звідти в паперовому, або в електронному відсканованому форматі. Тоді може використати її для опрацювання безпосередьно у виші.

Дуже нас вразила готовність університету працювати зі студентами, котрі мають особливі потреби: для студентів, котрі мають вади зору, наприклад, добре продумана система навігації з озвученням на поверхах: у який бік потрібно рухатися, що розташовано. Існує можливість читати друкований текст за шрифтом Брайля, що дуже спрощує навчання таким студентам. Є кімнати психологічного розвантаження, де обов’язково присутній психолог, котрий допомагає подолати життєві проблеми і труднощі.

Оскільки програма передбачає не лише обмін академічним досвідом, але й вивчення культурних особливостей країни, нам вдалося відвідати автентичне поселення Влколинець, яке перебуває під охороною ЮНЕСКО, а також ознайомитися із культурно-історичними пам’ятками Братислави і Кошице.

Програма з викладання фахових дисциплін за кордоном – це унікальна можливість набути професійного досвіду, поспілкуватися зі студентами та викладачами ЗВО європейських країн, покращити свої знання з англійської мови та й, врешті-решт здійснити свої задуми.

Оскільки програми з обміну дозволяють обрати практично будь-який європейський університет у межах програми Erasmus+, знання англійської мови – обов’язкова вимога.

Оксана Почапська, Олена Колупаєва

Comments are closed