Академічна мобільність в Познанському економічному: міф і реалії

Академічна мобільність в Познанському економічному: міф і реалії

Доктор економічних наук, професорка Наталія Мазур одна з перших презентувала Університет Огієнка, викладаючи в закордонному ЗВО. Нещодавно вона повернулась із Республіки Польща з новим досвідом, знаннями та враженнями, які набула за час академічної мобільності. В межах АМ Наталія читала лекції та проводила семінарські заняття для студентів-магістрів першого року навчання в Інституті менеджменту Познанського економічного університету (Instytutu Zarzadzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu).

Сама пані Наталя говорить таке:
«Найбільше запам’яталась атмосфера. Усе тут заохочує до навчання: від комфортного настрою до нюансів із технічним обладнанням. Знаєте, комфорт створює навіть такий елемент як килимове покриття підлоги, замість дерев’яного. Усі кабінети зі мультимедійним обладнанням, парти – широкі й зручні, стільці – м’які, а вбиральні – прозоро чисті (мило, папір, тепла вода, в підлозі немає дірок).


У бібліотеці вдасться знайти всю потрібну літературу, наукову й художню, а далі – можна працювати в читальному залі. Буфет, гардероб, ліфт etc. – умови дуже комфортні для навчання та праці. Це ж стосується і мікроклімату – надзвичайно позитивний, сприяє творчому науковому й навчальному процесу.


Щодо технічного обладнання аудиторій, то кожна (для лекцій, практичних занять, лабораторних) обладнана сучасними технічними засобами. Викладачу доводиться натиснути лише одну чи дві кнопки, а далі – справа за майстерністю у мовленні та діалозі (до речі, аудиторії замикаються, а ключі видаються тільки НПП з відміткою та підписом у журналі чергового (як правило, по корпусу).


Бажання студентів здобувати знання, я помітила, – це ключовий фактор. Мала заняття у восьми групах студентів першого року навчання магістерського рівня. Мене вразило, що на заняттях 99% студентів виконували всі завдання. При цьому аналітичні розрахунки проводили з використанням калькуляторів у телефонах (і тільки таке призначення ґаджетів було на заняттях). Ще між студентами панує атмосфера конкуренції та бажання бути кращими. Здобувачі ставляться із глибокою повагою до викладачів і процесу навчання. Вони виховані, толерантні.

І, мабуть, найголовніший момент для науково-педагогічних працівників – обсяг навантаження (240 год (для доцента) та 190 год (для професора), який дозволяє реально займатися методичною роботою та науковими дослідженнями.


Досвід викладання у Познанському економічному університеті справді є для мене одним із найважливіших етапів у підвищенні кваліфікації та педагогічної майстерності. Дякую відділу міжнародних зв’язків нашого університету в сприянні підписанню Угоди про співпрацю між Університетом Огієнка та Познанським економічним ЗВО. Переконана – академічна мобільність є невід’ємною частиною сучасної освіти, яка надалі зростатиме».

Comments are closed