«Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»: онлайн- зустріч

«Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті»: онлайн- зустріч

Університет імені Івана Огієнка є учасником проєкту «Зміни педагогічних факультетів та університетів у 21 столітті», який реалізовує Університет ім. Т. Ґ. Масарика (Брно, Чехія) з травня 2019 року. В межах цього проєкту були проведені онлайн-зустрічі на платформі ZOOM для науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти.

Зустріч для науково-педагогічних працівників відбулася 3 червня. Учасницею від Університету Огієнка була Пилипюк Тетяна (доцент кафедри інформатики, заступник декана факультету з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, кандидат фізико-математичних наук). Мета зустрічі – це обмін досвідом із питань організації освітнього процесу  в умовах дистанційного навчання.

 

Програма була зосереджена на двох пунктах:

  1. Скасування весняного стажування, подальші перспективи – програма на осінь та наступний рік (Зденка Ваґнерова, координатор міжнародних освітніх проектів Університету імені Масарика тa Асоціації з міжнародних питань).
  2. Школи (та суспільство) у час пандемії, досвід дистанційної освіти, коментарі щодо нинішньої ситуації (Ленка Ґулова, керівник кафедри соціальної педагогіки, головний координатор Кабінету мультикультурного виховання, керівник післядипломної освіти педагогічного факультету Університету імені Масарика, м. Брно та інші колеги з Чехії та з України).

Учасники онлайн-зустрічі зазначили, що в умовах карантину всім, хто пов’язаний із освітнім процесом довелося відкрити для себе новий формат спілкування. Це і налагодження різнорівневого зв’язку через Viber-групи чи Telegram-канали, і проведення різного виду зянять з використанням платформ Moodle, Zoom, Google Meet та ін.

Серед спільних труднощів та проблем в умовах дистанційного навчання виділили: нерівність доступу до онлайн-освіти, подвійне навантаження на студентів та викладачів, відсутність живого спілкування.

Одним із питань, що обговорювались на зустрічі, також було питання волонтерства. Чеські колеги розповіли про досвід волонтерського руху, мета якого – допомога у боротьбі з коронавірусом. Такий досвід мають як зарубіжні, так і українські ЗВО. Зокрема, в університетах створено центри боротьби з коронавірусом – студентський та викладацький. Викладачі зібрані кошти передають в допомогу лікарням. Студенти займаються підготовкою школярів, а також шиють маски для людей похилого віку.

Зустріч для здобувачів вищої освіти відбулась 4 червня. Учасником від Університету Огієнка був аспірант першого року навчання історичного факультету Антон Ковальчук.  Онлайн-зустріч відбулась на тему «Докторські дослідження – сучасна ситуація та проблеми (Doctoral studies – Current Situation and Challenges)». Мета ж спрямована на підвищення якості освіти майбутніх викладачів у вибраних українських університетах, підтримується Чеським агентством розвитку.

 

Лейтмотивом зустрічі було обговорення проблем здобуття освітнього рівня Ph.D. Радім Шіп (доктор філософських наук, доцент кафедри соціального виховання педагогічного факультету університету Масарика) акцентував увагу на важливості активної співпраці аспірантів не лише між собою, але й також із своїми науковими керівниками.  Було наголошено, що студенту досить складно психологічно пройти шлях навчання в аспірантурі. Складнощі пошуку інформації та формування власного авторського тексту ставлять аспірантів в складні умови, тому саме активна співпраця між науковим керівником та здобувачем рівня Ph.D. створює умови для продуктивного та успішного завершення шляху здобуття освітнього рівня. 

Міхал Черн  (здобувач рівня Ph.D університету Масарика) поділився з українськими колегами своїм досвідом навчання в аспірантурі Європейського університету, методикою роботи та написання наукових праць. Він наголосив, що однією з важливих складових навчання є апробація результатів наукового дослідження та створення власного порт-фоліо в інформаційній системі університету.

Маркета Седлакова (докторантка кафедри соціального виховання, педагогічного факультету, університету Масарика) розповідала про досвід міжнародного стажування аспірантів та можливостей досліджень, та творчості  в межах обміну досвідом. Вона наголосила, що закордонне стажування допомагає не лише отримати досвід, знайти однодумців та почерпнути нові знання для дослідження але й допомагає розвитку науковця як оригінальній та неповторній особистості.

Впродовж фінальної частини кожен із учасників, представники університетів України та університету Масарика, презенутвали власну тему наукової роботи та сферу своїх зацікавлень. Це дало можливість створити групи молодих науковців, яких обʼєднали спільні  дослідницькі проблеми та напрямки.

Зустрічі такого типу – це чудова нагода налагодити міжнародні контакти, знайти однодумців, поділитись досвідом та, навіть, почати планувати власний проєкт. Бажаємо успіхів!

Відділ міжнародних зв’язків

(за інформацією учасників зустрічі Тетяни Пилипюк та Антона Ковальчука)

Comments are closed